torsdag 23 september 2010

skånskt slott & herresäte.


Under en spontan mc-runda i somras besökte vi Tomarps Kungsgård och utställningen "Gränslöst", en designutställning i samarbete med Form&Design center i Malmö. Kungsgården i sig är en inspirerande och mycket rofull plats och för oss kom utställningen i skymundan pga den vackra omgivningen och dess spännande historia. Jag blev dock väldigt inspirerad och imponerad av de vackra skålarna av Mårten Medbo. Hur gör han dem!? De gör mig iallafall sjukt nyfiken på glas, jag vill lära mig mer om det, jag vill bli glasblåsare, jag vill bli glaskonstnär ... jag vill.. jag vill.... jag vill designa glasföremål nu!

foto: Johanna Vighagen Sten

1 kommentar:

  1. Vilket vackert ställe, å vilka vackra glasskålar. Måste besökas någon dag.

    Kram

    SvaraRadera

Tack fina du, för ditt besök på min blogg! / Thank you sweetie, for visiting my blogg!